onsdag 9 mars 2011

London Revisited Day Two

Söndag i London


Denna kyliga dag gick vi långa promenader söder om Londons innerstad. 6-åringen fick ett utbrott när vi hoppat av bussen: hans mössa låg kvar på sätet i bussen. Där stod vi 4 vuxna och visste inte riktigt vad vi skulle göra när ett fönster plötsligt öppnas längst upp, längst bak i bussen och ut singlar mössan och dimper ner på trottoaren mitt framför hans fötter. Vilken lycka!

Kultur

The Horniman Museum and Gardens i Forest Hill.


Museet har flera olika samlingar och ett jättefint akvarium där vi hittade denna buttra grodfisk. Trädgårdarna hoppade vi över denna gång - men det såg väldigt fint ut med bl a ett enormt och vackert lusthus.

Mat
Söndag i England betyder ofta roast (stek) och den intogs med vänner på trevliga puben The Rye i Peckham. Fast jag hoppade över steken och åt istället en riktigt god Cottage Pie. Desserterna var ljuvliga. Mitt val blev Mixed fruit crumble med glass, men dotterns Sticky toffee pudding var minst lika god. Behöver jag säga att den långa promenaden hem var välbehövlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)