fredag 11 mars 2011

Jättehemligt, men Jätteroligt


De senaste kvällarna har min 8-åring skrattat högt i sängen efter läggdags. Det är inte utan att jag själv blir nyfiken på att läsa Barbro Lindgrens Jättehemligt :)

Den senaste utgåvan har inte bara fått nytt omslag utan även fotografier inne i boken. Omslaget är jag lite tveksam till - gillar faktiskt det gamla tecknade omslaget bättre, men fotografierna tillför en kul dimension till Barbros betraktelser.

För några år sedan läste vi Sparveln-böckerna tillsammans - det kanske är dags för lillebror nu!?

3 kommentarer:

  1. Tack för att du tog med oss på besök till London! Och så trevligt det låter med godnattläsning, det saknar jag allt...
    Skön helg!

    SvaraRadera
  2. EvaB: Tack det samma - det ska bli skönt med en lugn helg hemma :)

    Hannele: Om ditt/dina barnbarn är yngre så börja först med Sparveln böckerna. Även de är jättefina!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)