söndag 27 mars 2011

Sköna söndag

Dagens sköna söndag har hittills bla a bestått av besök på en restaurang nära oss som barnen älskar, men som vi oftast undviker. Den är så överdrivet flådig att det bara känns fånigt. Däremot är det ingen fin-restaurang med små portioner och dyr mat - man får enorma portioner till väldigt rimliga priser. Vi får det inte riktigt att gå ihop... Sedan vi var där sist har de byggt och flådat till det ännu mer, men erbjöd ändå ett par riktigt roliga överraskningar.
Lånad bild
För det första träffade vi på en kypare som bott 10 år i Sverige och som pratade svenska med barnen till deras stora förtjusning.

För det andra har de nyligen öppnat ett bageri och gelateria i anslutning till restaurangen som ligger väldigt bra till för mig att stanna till vid på väg från stan. Eftersom vår lilla by saknar sådana inrättningar kommer vi säkert bli trogna kunder där.

Dagen bjuder inte på sol, men ändå behagligt väder så em ska tillbringas med pyssel i trädgården och en lugn cykeltur i omgivningarna. Jag har förberett en lektion i engelska till imorgon och hoppas hinna läsa lite också. Vi har startat en ny söndagstradition sedan ett tag tillbaka och det är att sambon lagar pasta på söndagskvällen, så jag har goda förhoppningar om lite tid att göra vad jag vill :)

19:30 Uppdaterar inlägget med en bild från cykelturen

2 kommentarer:

  1. Låter som ni hade en riktigt bra söndag.

    Titta in hos mig så får du en trevlig måndagsöverraskning!!

    Kram.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)