söndag 17 april 2011

145 av 1001

Enligt O publicerade en lista hon hittat hos en annan blogg över 1001 böcker man bör läsa innan man dör. Listan verkar efter lite googling vara hämtad från Peter Boxalls bok 1001 books you must read before you die.

Jag blev ganska förvånad över att komma upp i så många som 145 böcker, lite svårt att räkna igenom den enorma listan utan att komma av sig :) Först fick jag det till 150, men efter att par kontrollräkningar landar jag på 145. Men det räcker att man har läst mycket av några författare på listan för att det ska ticka på. T ex har jag läst allt av Heinrich Böll plus en hel del annat tyskt, jag har läst allt av Jane Austen och Toni Morrison samt det mesta av Ian McEwan och Graham Green och ytterligare någon författare.

Hela listan med alla böcker jag har läst markerade finns på sidan 1001 böcker. Det finns en hel del böcker jag vill läsa på listan - så den får fungera som framtida läsinspiration!

2 kommentarer:

  1. Har satt samman en lista på författare från listan jag vill läsa och lagt till dem på min boktolvelista. Många listor blir det.

    SvaraRadera
  2. Men hur kommer man ihåg vad man har läst??? ;-) Många böcker känner jag så väl igen men sen blir jag osäker på om jag verkligen läst dem. Sedan något år så skriver jag upp alla böcker jag läst så nu ska det bli ordning.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)