torsdag 1 april 2010

Att se fram emot

Jag har länge varit sugen på att skicka iväg en beställning till Bokus, men jag har dragit mig för det skyhöga portopriset. Fast idag när jag fick tips av en lärare på en användbar referensbok i Engelska så slog jag till - och det är ju lika att slå på stort när man ändå beställer, eller hur!?

Pocket till mig:
- Kapten Nemos bibliotek / P O Enquist
- Den perfekte vännen / Jonas Karlsson
- Flickvännen / Karolina Ramqvist

Till dottern:
- Ture Sventon privatdetektiv
- Ture Sventon i öknen
- Ture Sventon i London

Man kunde bläddra i en av Ture Sventon böckerna på Bokus och nyutgåvorna ser väldigt fina ut med lagom text på varje sida och mycket illustrationer så jag slog till med alla tre som finns tillgängliga eftersom både dottern och jag älskar den vi har sedan tidigare (annan titel i annan utgivning).

Till sonen:
- Sagan om den underbara familjen Kanin och monstret i skogen
- Bamse och de elaka poliserna

Barnböcker utgivna av En bok för alla jag inte kunde låta bli:
- Simsalabims Stockholms ABC
- Sagan om Vasa (av förf. till Barna Hedenhös)

1 kommentar:

  1. Ja, definitivt!!! Det tycker jag verkligen! Vilka härliga lässtunder ni ska få!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)