fredag 23 april 2010

En skatt

Regnet öser och jag nynnar på en av barnens dagissånger:

It's raining it's pouring
the old man is snoring
He went to bed and bumped his head
and couldn't get up in the morning

Och då blev jag så glad att barnen har fått möjlighet att få ta del av den stora skatten av engelska Nursery rhymes på dagis. Visst har de böcker och skivor hemma, men det blir inte riktigt samma sak. Med pappa läser de mer sagor (om än ofta på vers!) än sjunger och rimmar.

Genom dem har även jag lärt mig och säkert blev läsningen av Alice i Underlandet både bättre och mer underhållande av det!

2 kommentarer:

  1. Men usch... He bumped his head! And couldn't get up! - han dog väl inte??? Ledsen att jag kanske har mina deppiga glasögon på... ;-)

    Trevligt med din nya grej bokbyte - ska kolla in på det snart! Trevlig helg! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också engelska Nursery Rhymes!!!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)