torsdag 3 maj 2012

Trevligt besvär

Efter två månaders paus har jag märkt ett uppdämt behov av att blogga och att inläggen pockar på och vill ut i cyber rymden. Trevligt besvär :)

Plötsligt är det kul att skriva om böcker igen, men jag har skippat kravet på mig själv att pressa fram någon slags recension. Har jag bara en mening att säga om en bok så får det räcka. Tanken är att blanda ämnena på bloggen lite mer - med vad det landar vet jag inte.

Att ta en paus var verkligen det jag behövde för att återfå inspirationen!

9 kommentarer:

  1. Jag brukar tänka att det är endast jag själv som sätter kraven på mig, jag skriver ju av egen fri vilja och inte åt någon.

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju så med inspiration, den kommer och går. Jag har haft lite av samma problem under våren.

    SvaraRadera
  3. Mysigt att ha dig tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker också det är fint du är tillbaka! Italien är här igen :)
    Och så stämmer jag in i det du skriver. Detta att skriva en "recension" kan kännas väldigt hämmande tycker jag, och det finns ju proffs som gör det. Det lockar mig mycket mer att hitta mitt eget språk, att finna sätt att skriva om litteratur på ett sätt som ligger mig nära, utan att det känns som ett redovisande av innehåll och åsikter. Bra koppla tillbaka till varför man egentligen bloggar ibland, och vad man vill säga.

    SvaraRadera
  5. Välkommen tillbaka!
    Jag har en liten utmaning åt dig på min blogg,http://www.bokbrus.se/2012/05/jag-har-blivit-utmanad/, om du har lust att vara med.

    Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. Ja, det är himla skönt att ha dig tillbaka. Saknad har du varit må du tro. Och ärligt talat är det de där enkla tankarna och funderingarna som är roligast att läsa ju, även om jag själv är allt för benägen att skriva recensioner.. Jag bloggar ju delvis för att jag vill ha minnesanteckningar åt mig själv på böcker jag kanske behöver prata om på jobbet.

    SvaraRadera
  7. Visst är det hämmande att skriva "recensioner" (jag håller med Hermia, det finns det andra som gör)- en bokblogg kan ju innehålla så mycket annat och boktips tycker jag är väldigt trevliga- och vackra foton - det finns hur mycket som helst att fylla bloggen med- och framför allt: man gör det ju för att man tycker det är roligt- inte för att man är därtill nödd och tvungen. Det är också nyttigt att ta paus ibland- ladda batterierna. Jag är så glad att du är tillbaka igen!!

    SvaraRadera
  8. Tack vad gulliga ni är alla :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)