torsdag 24 maj 2012

I ett hus på Östermalm

...står saker och ting inte rätt till. 

På omslaget till orginalutgåvan av Ofärd i huset bor finns en teckning av huset som boken utspelar sig i. Jag blev förtjust i bilden och roade mig med att fota den från tre håll och sedan klistra ihop bilderna (för att slippa bryta upp den redan hårt åtgångna ryggen).

Jag älskar även planritningarna och kartorna som ofta finns i Maria Langs böcker och som man kan bläddra tillbaka till under läsningen - fler borde ta efter!

7 kommentarer:

  1. Åh, vilken fin bild!! Det där omslaget hade ju kunnat ges ut idag! Lite retrolook så där. Vad fint att få hela gatan också! Just Ofärd i huset bor är en av mina favoriter, troligen just för att jag älskar titeln!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det snyggt - liksom många av hennes första omslag. Det här gillar jag starkt: http://bockeretc.blogspot.it/2011/08/inte-flera-mord.html

      Radera
  2. Nostalgi... den här boken "gamade" jag till mig en gång för mycket länge sedan- då jag slukade allt som kom ut (nästan) av Maria Lang. Visst är omslaget väldigt fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar som även min moster var en Lang-slukare - de av hennes böcker jag hittat är alla införskaffade på utgivningsåret (hon har märkt dem med namn och årtal)!

      Radera
  3. Jag älskar också kartor och planritningar i böcker! Har för mig Minette Walters brukar ha det i sina...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du rätt i! Men det var en evighet jag läste något av henne. HAr hon kommit ut med något på länge?!

      Radera
    2. Det har du rätt i! Men det var en evighet jag läste något av henne. HAr hon kommit ut med något på länge?!

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)