måndag 29 april 2013

Best of young British Novelists TÄVLING


Så dyker plötsligt jag upp med ett inlägg mitt i bloggstiltjen. Det är inte heller vilket inlägg som helst utan ett mycket ovanligt sådant. Det är nämligen en tävling och det har det inte förekommit speciellt många här.  
Av misstag får vi för närvarande dubbla nummer av den litterära tidskriften Granta. Vi har tillräckligt med böcker i våra hyllor (ja, detta är alltså en tidskrift i bokförmat och jag har nog aldrig sett ett tjockare nummer av Granta faktiskt) och det vore bra synd att lägga det direkt i pappersinsamlingen. Därför tänkte jag lotta ut ett av exemplaren av nyaste numret, som har det för Granta återkommande temat unga brittiska författare och brukar vara synnerligen intressant. 
Så om det finns någon som dessutom är sugen på att läsa färska noveller av Storbritaniens kommande (och nuvarande) stora litterära stjärnor så är det bara att anmäla intresse bland kommentarerna. Tipsar man om tävlingen på sin blogg så får man en extra lott. Har man tur så blir det ändå inte så många tävlande i denna ganska smala tävling på denna stadigt krympande blogg så chansen att vinna borde bli ganska stor :)
På fredag kväll drar jag en vinnare. Vi kan väl säga att klockan 21 på fredag (3/5) är slutdatum för att vara med i utlottningen. 
Om detta nummer på Grantas hemsida:
Here, in a collection of new work by twenty writers, is the future of literature in Britain: Granta’s fourth BEST OF YOUNG BRITISH NOVELISTS.
The List:
Tahmima Anam, Ned Beauman, Jenni Fagan, Adam Foulds, Xiaolu Guo, Sarah Hall, Steven Hall, Joanna Kavenna, Benjamin Markovits, Nadifa Mohamed, Helen Oyeyemi, Ross Raisin, Sunjeev Sahota, Taiye SelasiKamila ShamsieZadie SmithDavid SzalayAdam ThirlwellEvie Wyld, 
Naomi Alderman

23 kommentarer:

  1. Jag vill vara med och tävla! Får jag två lotter om jag länkar på två bloggar?

    http://yfronten.blogg.se
    http://ylvarosen.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du är med Ylva! Klart du får en lott för varje bloggtips + såklart en för kommentaren här = 3 lotter.

      Radera
  2. Hej, jag vill tävla och har tipsat på min blogg också. Fast det kanske var dumt, om man vill öka vinstchansen ... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frågan är om du ökade eller minskade chansen (återstår att se) - du har i vilket fall som helst två lotter till dragningen på fredag! Kul att du vill vara med.

      Radera
  3. Klart jag vill vara med. Snart har vi Granta i Sverige också. Bloggar under kvällen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul - jag tittar in till dig senare!

      Radera
  4. Nyfiken som jag är vill jag absolut vara med och tävla.....

    http://violensboksida.bloggplatsen.se/2013/05/01/9792224-granta/

    SvaraRadera
  5. Om ett par veckor åker jag till London - detta verkar vara en perfekt före- eller efterläsning så jag är gärna med och tävlar. Att få post från Italien skulle dessutom vara mycket charmfullt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett tips i PS-format kanske i af kan ge en halv lott?

      Radera
    2. Halva lotter är lite svåra att hantera, men ett omnämnande av tävlingen med länk till min blogg eller inlägget ger självklart en extra lott oavsett hur det är utformat!

      Radera
  6. Hej!
    Jag är jättegärna med och tävlar! Jag tipsar och länkar från mig blogg: http://litteraturkvalster.wordpress.com/2013/05/01/summering-april-2013/

    litteraturkvalster@gmail.com

    SvaraRadera
  7. Jag är jätte intresserad av att läsa Granta så jag är gärna med och tävlar. Jag har tipsat om tävlingen på min blogg: http://tjugotremin.blogg.se/2013/may/tavlingsdags.html

    Ha en trevlig dag :)

    SvaraRadera
  8. Jag är med!! Ska försöka hinna tipsa lite senare. Jag lägger en kommentar till i så fall så du vet : )

    SvaraRadera
  9. Jag har registrerat alla nytillkomna tävlanden. Kul att så många vill vara med i utlottningen!!!

    SvaraRadera
  10. Jag är med och tävlar och har tipsat om tävlingen på min blogg (http://nillasbokhylla.blogg.se/2013/may/tavlingstime.html)

    SvaraRadera
  11. Jag vill vara med och tävla :)

    SvaraRadera
  12. Åh, ytterligare två tävlande! Kul, jag tittar in hos er imorgon.

    SvaraRadera
  13. Jag vill vara med.

    SvaraRadera
  14. Tack alla som deltar! Kul att ni blev så många. Tävlingen är avslutad nu och det går inte längre att anmäla sig. Vinnaren presenteras strax i ett eget inlägg.

    SvaraRadera
  15. Attans att jag missade!! :(

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)