tisdag 8 maj 2012

Direkt från Sicilien


Det är helknasigt att man inte kan få tag på italienska pistagenötter hos oss, utan att de som finns i livsmedelshandeln importeras från mellanösten. Tur då att jag kan beställa sicilianska pistagenötter från  Butik Citronodlingen. De smakar dessutom mycket bättre! Jag passar på att fråga Helena här om det finns sicilianska pistagenötter året om eller om det är just nu det är säsong - hur länge till isf? (Hoppas hon läser...)

Min senaste beställning bestod av både matprodukter och ett gäng olika tvålar. Citronmarmeladen smakar ljuvligt på frukostmackan och kommer jag helt klart beställa igen  har jag redan beställt ny. Mandelkrämen som låg med i paketet har jag inte hunnit smaka men den (mycket) heta kryddblandningen dell'Etna är perfekt för mig som lunchalternativ i veckorna.

Denna gången köpte jag en del tvålar för att prova. Jag försöker gå över till naturliga produkter och beställde därför både duschtvål och handtvål. Duschtvålen doftar friskt av citron och känns skön mot kroppen, det tycker även barnen. Den förra (från Weleda) jag provade fick jag nässelutslag över hela kroppen av. Den flytande handtvålen med mandelolja har jag inte provat för jag har några andra flaskor att ta slut på först.

I går fick alla som gillar Butik Citronodlingen på FC dessutom rabatt på hela beställningen så jag kunde inte låta bli att beställa både mer marmelad och pistagenötter... Var skall detta sluta? :)

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Så bra! Det måste ju vara bättre att jag direktimporterar pistagenötter från Sicilien än att affären här importerar dem från mellanöstern åt mig, eller hur!?

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)