fredag 21 oktober 2011

Snart helg

Efter en först en vecka med oplanerad resa och begravning och direkt därefter en vecka men födelsedagar och barnkalas har den gångna veckan gått på sparlåga, minst sagt. Av läsning har det inte blivit så mycket mer än "tvångsläsningen" av Testimone inconsapevole - vilket ju iofs varit bra läsning så jag borde inte klaga.

Om vi tar oss igenom kvällens Halloweenfest (barnen ska festa, men någon måste ju skjutsa) så åker vi imorgon på höstens utflykt. Höstarna hinner vi oftast inte så mycket utflykter och det känns skönt att ha prickat in en iaf! Det bär av till Ravenna där jag tänkt att vi ska titta på mosaiker - det har jag drömt om länge.

Bloggen fortsätter alltså på sparlåga över helgen och förhoppningsvis finns nya krafter när vi är åter. Jag fick ju en ärofylld utmärkelse av Bokomaten häromsistens och den skall jag givetvis föra vidare. Dessutom finns det några böcker jag läst/ lyssnat på som är värda ett omnämnande: Sirila gentlemän sökes, Den felande länken och Fatimas hand är de jag kommer att tänka på just nu. Mycket att blogga om alltså :)

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)