onsdag 11 maj 2011

Att omsorgsfullt bygga på sin att läsa hög...

Nu har jag haft tur och vunnit i ett par bokutlottningar - och jag blir lika glad varje gång! Senast är det Fredrik Häréns bok De ickesynliga som jag vann i Annikas tävling. Den låter spännande och jag ser fram emot att läsa den. Tusen tack!

Sedan tidigare ligger ju en annan vinst i min att läsa hög, Fatimas hand av Ildefonso Falcones som jag vann av K-L som översatt den till svenska.

Sen har jag alla klassiska deckare jag vill läsa. För att inte tala om barnboksklassikerna - där återstår fortfarande att sammanställa min egen lista.

I högen ligger även lite italienska böcker. Bland annat en Italo Calvino som ingår i en kurs som jag eventuellt kommer gå i höst, samt första boken i Giorgio Falettis thrillerserie (min första tegelsten på italienska!!)

Dessutom lånade jag Cirkeln igår - men får nog inse att den måste vänta lite. Allra först måste jag i vilket fall läsa klart min irländska deckare som jag kämpat med ett tag nu - sen får inspirationen bestämma var i högen jag ska fortsätta läsa.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter "att omsorgsfullt bygga". Själv har jag ingen hög utan tar det lite som det kommer och mycket beroende på humör. Just nu läser jag "En dåre fri" av Beate Grimsrud, men jag vet inte alls om den passar min sinnesstämning just nu.

    SvaraRadera
  2. K-L: det är ju idealet tycker jag! Mitt "problem" är att jag VILL läsa så mycket mer än jag hinner - så även om jag inte aktivt söker så samlas böckerna ändå där på hög :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)