fredag 10 februari 2012

Mer italienskt

Jag har inte mer än hunnit börja på min italienska utmaning innan jag hittar fler böcker här hemma som jag bara måste läsa. Mr Gwyn av Alessandro Baricco köpte jag till min sambos födelsedag i höstas och eftersom den legat utläst i hans bokhög så glömde jag tillfälligt bort den.

Förutom att det är en otroligt snygg bok i danskt band så fångade den mitt intresse eftersom det är en italiensk författare (en bra sådan dessutom!) som skrivit en bok som utspelar sig i London. En italiensk författare som skriver om en engelsk författare bosatt i London låter för mig som en intressant och framförallt utmanande utgångspunkt.

På tal om London så är det snart ett år sedan vi var där sist och vi börjar ha lite abstinens till mans. Får se om vi lyckas klämma in en helg fram i vår även i år.

Mitt projekt för helgen får bli att läsa ut Susanna Tamaros bok Per sempre som är den italienska bok jag håller på med just nu. Jag har inte så mycket kvar, men jag och huvudpersonen kommer inte så bra överrens vilket kör att det går ganska sakta framåt med läsningen...


2 kommentarer:

  1. Mycket intressant. Jag undrar om den finns på engelska....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kom ut i höstas så det gör den kanske inte ännu, men jag har svårt att tänka mig att den INTE skulle översättas till engelska.

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)