onsdag 26 januari 2011

Stororder på amazon

Amazon har startat en italiensk site, men den engelska är ändå helt oslagbar när det gäller böcker på engelska. Numera är det dessutom gratis frakt till de flesta länder i Europa när man beställer för över 25 £.

  • Ovanpå det så har de rea nu och jag beställde Guinness rekordbok 2011 för 4 £ till barnen som båda önskat sig den i julklapp.

  • Därutöver 2 böcker till mig. Böcker som jag uppmärksammat och blivit sugen att läsa tack vare andra bloggare (t ex Fru E som gillade Niceville):
One Day av David Nicholls och The Help (Niceville på svenska) av Kathryn Stockett.


  • 2 cd böcker av Jacqueline Wilson till barnen att lyssna på i bilen på väg till skolan (jag börjar tröttna på Biblioteksmysteriet som går om och om igen....)

  • 1 italiensk film Io Sono Amore - billigare än att köpa den i Italien.

  • Samt Lush Life av Richard Price till sambon.

Med detta tog jag mig med nöd och näppe över gränsen för fraktfritt. Lite drygt 300 kr för ett stort bokpaket för hela familjen känns som ett riktigt fynd! Mycket att se fram emot!

1 kommentar:

  1. Måste verkligen ta mig en titt. "One day" är jag också supersugen på, och liten annat också.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)