fredag 11 september 2009

Läsrapport

Bara dagarna efter jag börjat skriva på denna blogg så tog de studier jag sökt in på till hösten en liten annan inriktning än jag tänkt / trott från början. En inriktning till det bättre från min synvinkel! Jag känner mig otroligt motiverad och gör stora planer för framtiden - men de behåller jag för mig själv. *Haha*

Det innebär att jag denna terminen inom engelskan kommer läsa bl a "Brittisk och Amerikansk litteratur- och idéhistoria". Dessutom fortsätter jag med min italienska i långsam takt och har nu kommit till kursen "En litterär resa genom Italien".

Som man kanske kan ana sig till betyder detta att jag kommer läsa väldigt mycket skönlitteratur som kurslitteratur och tyvärr inte hinna läsa lika mycket "vanliga" böcker som jag alltid önskar och hoppas hinna med. Jag kommer nog inte ha problem att uppdatera bloggen ett par gånger i veckan, men det blir troligen inte bara rena boktips utan även mycket reflektioner över böcker och läsande i allmänhet.

Fn läser jag följande böcker:
The scarlett letter av Nathaniel Hawthorne - kurslitt
Il giardino dei Finzi-Contini av Giorgio Bassani - kurslitt
Away av Amy Bloom - ren nöjesläsning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)