söndag 11 maj 2014

Kul med svenska filmer

Det har helt klart blivit lättare att se svensk film i utlandet och jag har helt slutat köpa dvd-filmer, vilket förut var vår enda möjlighet att se svenska eller för den delen odubbade engelska filmer i Italien. Att hyra film på nätet är ju så smidigt i jämförelse dessutom! En brist är dock att utbudet ofta är väldigt begränsat och man måste leta lite bland olika leverantörer innan man hittar vad jag söker (sen kan det mycket väl bli tvärstopp för att man befinner sig i fel land...) och jag förstår inte varför det är så begränsat? Det behövs ju inget fysiskt lager för att tillhandahålla filmerna!




Igår såg barnen LasseMajas detektivbyrå : Von Broms hemlighet som de tyckte var bra! Själv tycker jag det är ganska skönt att jag inte måste se alla filmer tillsammans med dem :) Däremot tänkte vi kolla på Hundraåringen tillsammans ikväll. Jag har väl inga höga förhoppningar, men är den underhållande som boken så blir jag nöjd!






4 kommentarer:

  1. Vi såg hundraåringen igår för att slippa eurovisionjippot. Den var sämre än vad jag trodde den skulle vara, och lååååååååångtråkig.

    SvaraRadera
  2. Synd - för Eurovision var bättre än (jag) förväntat ;)

    Kvällens göromål tog lite längre tid än planerat så vi hann inte med filmen idag. Barnen är väldigt taggade så jag kommer inte komma undan.

    SvaraRadera
  3. Vad tyckte du om filmen? Jag gillar både boken och filmen. Trodde det skulle vara omöjligt att filma en sådan otrolig bok, men tycker att de lyckats.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hann tillslut inte se den igår, det blir nog till nästa helg. Jag undrar också lite hur allt ska få plats i filmen :)

      Radera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)