måndag 2 november 2009

Vinterträdgården

Christine Falkenland har ett väldigt vackert språk, och är läsvärd bara på grund av det tycker jag.

Vinterträdgården handlar om Laura, en kvinna på snart 40 som aldrig tillåtits (tillåtit sig?) blomma ut och bli självständig drabbas plötsligt av en passion större än något hon har upplevt tidigare.

Hon bestämmer sig för att äntligen skriva på allvar och gå en skrivarkurs istället för att gömma sina dikter i byrålådan. Kanske är det det det steget som också gör att hon vågar ta steget och för en gång skull våga ge sig hän. Fast ingenting är enkelt, inte att gå på skrivarkurs och blotta sina alster, och inte att älska trots att kärleken verkar besvarad...

Bokens spänning ligger kanske i det oväntade. Att det är den så oerhört vardagliga Laura som bor kvar i källarvåningen i sitt föräldrahem i Skövde som är huvudperson i detta passionsdrama. Mycket bra.

Här kan du hitta vad andra skrivit om samma bok

2 kommentarer:

  1. Jag har läst två andra böcker av henne och gillat dem. Ska nog läsa denna också vid något tillfälle...

    SvaraRadera
  2. Jag har med gillat det jag läst tidagare, men sedan lite glömt bort henne. Så nu upptäckte jag att det kommit ett par böcker till sedan jag läste henne sist. Så jag har med fler böcker att se fram emot!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)