lördag 10 oktober 2009

Hypnotisören

Jag föll för trycket i somras i Sverige. Hypen kring författaraliaset Lars Kepler var enorm och jag blev nyfiken. När jag sedan såg att man kunde köpa boken i mp3-format till ett bra pris på någon nätbokhandel slog jag till. Nu har jag lyssnat klart på boken medan jag lagat mat, städat och strukigt.

Jag tycker boken var lite för brutal och för ondskefull. Det finns inget gott i människan och det blir lite för svart och deprimerande.

Fast gillar man svenska deckare ska man nog ändå läsa den. Vänta dock tills den kommer i pocket. Eller gå och låna den på biblioteket - för den är inte värd att spendera så mycket pengar på.

Fler bloggar om Hypnotisören

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte att Hypnotisören var läcker och pulshöjande. Vissa scener var förstås ganska ruggiga, men man vet ju att det ordnar sig i böcker av det här slaget. Smart och spännande! Lars Kepler är toppen! Mvh Malena

    SvaraRadera
  2. Hej, kul att höra en annan mening än min om boken!
    Det är nog inte alls omöjligt att jag läser fler böcker (förutsatt att de kommer ge ut fler böcker) av Kepler :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)