måndag 19 september 2011

Vilken bokhöst 2

Ungdomsböcker - detta skall bli hösten då jag läser böcker för ungdomar och unga vuxna. Ibland har jag perioder då jag läser ungdomsromaner, men nu är det ett tag sedan sist och jag ser fram emot att att återuppta! Fast än så länge ligger de hemma hos mina föräldrar, men just när hösten är som gråast och tristast (och jag fyller år!) så tänkte jag att de ska packas i en resväska och följa med hem till mig och lysa upp min tillvaro.

Jessica Schiefauers - Pojkarna : Denna ser jag väldigt mycket fram emot att läsa. Magi, stark vänskap och kärlek lovar mycket!
Lina Forss - Kär i kärleken : Låter så typiskt tonårig med en riktig berg- och dalbana bland känslorna.
Katerina Janouch - Jonnas bok
Åsa Anderberg Strollo - Hoppas : Om att bara sticka iväg och lämna allt det jobbiga bakom sig. Hög igenkänningsfaktor hos många antar jag, även om de flesta av oss aldrig tog steget så drastiskt som Jonna i boken.

Jag har tävlat en hel del på sista tiden (men bara i tävlingar där vinsten är en bok som jag verkligen vill vinna - jag har ingen lust att stoppa bokhyllan full med böcker som sedan aldrig blir lästa). Jag har också haft stor tur och ungdomsböckerna är resultatet av två tävlingar. De tre första vann jag i ett paket på boktipset.se och Hoppas inne hos enligt O där det inför bokmässan i helgen pågår en kavalkad av tävlingar, författarintervjuer och andra läsinspirerande blogginlägg.


2 kommentarer:

  1. Åh, ibland har jag världens roligaste jobb; jag läser ungdomsböcker och tycker det är viktigt. Nu ser jag fram emot Älskar -hatar av Jenny Downham som skrev fina Innan jag dör.

    SvaraRadera
  2. Ylva: Jagskulle så gärna läsa mer ungdomsböcker för när jag gör det tycker jag det är så roligt - men jag har svårt att prioritera bort annat - det är en ständig kamp om vad som skall läsas :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)