söndag 20 juli 2014

Resultat av strandläsningen

Min läsplanering inför två veckor på stranden blev inte exakt som planerad, bara en utläst bok, tre som jag fortfarande håller på med  (en på svenska, en på italienska och en högläsning) och får följa med på nästa resa, en som jag började men tyckte var trist så jag avbröt läsningen och 2 helt olästa som får vänta till en annan gång. Däremot läste jag inte mindre än två böcker på italienska som min väninna lånade mig samt lyssnade på en hel ljudbok tillsammans med barnen under resan. 


Läst:
The Daydreamer av Ian McEwan 

Lästa men ej med på ursprungliga listan:
La briscola in cinque av Marco Malvaldi
Il gioco delle tre carte av Marco Malvaldi
Den stora spökräddningen av Eva Ibbotson (ljudbok)

Läsningning pågår fortfarande:
Dagens katastrofer av Cilla Jackert (högläsning) 
La casa nel bosco av Gianrico Carofiglio och Francesco Carofiglio 
Stenhjärtat av Katarina Wennstam 

Påbörjad men avbruten:
Tom's Midnight Garden av Philippa Pearce 

Fortfarande oläst:
Än klappar hjärtan av Helena von Zweigbergk 
Grejen med verb av Sara Lövestam




1 kommentar:

  1. Det blir inte alltid som man tänkt sig, men det kan ju bli bra ändå ;)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)