torsdag 3 juli 2014

Langfynd

Jag en stor del av Juni och rensat bland mina gamla saker hemma i Sverige. Dels saker som aldrig lämnat föräldrahemmet, dels saker som vi dragit med oss dit och samlat på oss där under åren som utlandsboende. På grund av flytt så ska varenda pryl bort och jag har sålt, skänkt och kastat en hel del. Några få saker får mellanlanda i något förråd och följa med till Italien vid tillfälle.

Det var ju inte meningen att lägga till något överhuvudtaget till mina ägodelar, men när jag var till bibblan för att lämna några böcker på bokbyteshyllan så stod där en bok jag absolut inte kunde motstå, nämligen Vitklädd med ljus i hår i samma snygga stil som övriga av Maria Langs orginalutgåvor som jag häromåret hittade dolda i en bokhylla och som efter läsning har återbördats till sin rättmätige ägare.


Jag var allt sugen på att läsa den på en gång, men den fick följa med till Italien för att plockas fram i december igen tror jag bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)