lördag 11 juni 2011

Landar

Vi tar det lugnt och försöker landa i sommarlovslandet och hitta den rätta känslan. Just nu känns det mesta bara underbart att skolan har slutat. Det har varit väldigt mycket sista månaden. Nu ligger 3 lediga månader framför oss. De stora dragen är planerade (typ när vi ska vara i Sv resp It) men i detaljplaneringen återstår en hel del. Känns bra att ha det så öppet just nu efter ett tufft skolår.

Nu ska dottern gå en vecka på dagläger med massor av sport och badaktiviteter. Sonen har inte alls lust med det, men i veckan kom han hem med en lapp från skolan och var superentusiastisk. Barnbiblioteket ordnar serietecknarkurs! Tyvärr kan han bara gå en vecka av 2,5 men han vill så jättegärna. Det är dessutom bara 2 timmar/dag och det passar honom bättre än de heldagsaktiviteter som finns att välja på runt omkring här. För mig blir det alltså inga stora förändringar - snarare blir det till att skjutsa barnen mer än vanligt eftersom deras tiden inte stämmer överens. Men huvudsaken är att skolan är slut!!! Det känns som ett ok lyftas av mina axlar också. Avkoppling och lästid är vad som stor högst på min önskelista just nu.

Om en dryg vecka åker vi sen till Sverige och vi anländer mitt på Berättarfestivalens näst sista dag. Det kanske inte var så välplanerat, men vi kommer gå på så mycket vi bara hinner under festivalens sista dagar.

3 kommentarer:

  1. Grattis till sommarlovet! Hoppas det blir riktigt härligt och roligt! Och det verkar ju börja bra!

    SvaraRadera
  2. Tack, till att börja med ska jag bara försöka njuta ett tag. Av erfarenhet att det brukar bli tröttsamt med all denna ledighet efter ett tag :)

    SvaraRadera
  3. Skönt att landa lite efter stressig vår. Avundas er lite som landar rakt i festivalen. Riktigt sköna sagor och skrönor får ni säkert höra.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)