torsdag 7 oktober 2010

Har ni läst...

Mario Vargas Llosa?

Jag hörde inte vad Peter Englund sa, utan trodde först det var någon för mig okänd. Mitt spanska uttal är helt enkelt inte vad det borde vara :)

Jag har inte läst honom, men det är ett välbekant namn. Ser inte heller någon bok av honom i bokhyllan - men ordningen är inte den allra bästa just nu.

Uppdaterat 14:00: Jodå, min sambo kan man lita på. The war of the end of the world står här. Men varför läsa en spanskspråkig författare på engelska undrar jag?

2 kommentarer:

  1. Jag hörde inte heller, fattade ingenting! Men nu när jag fattat namnet är det bara att konstatera att jag inte läst författaren... typiskt! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag funderar faktiskt också att köpa samlingsutgåvan om Sandvargen.

    Jag har bestämt mig för att läsa Mario Vargas Llosa i höst. Det ska bli spännande!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)