onsdag 5 december 2012

Londonplanering

Vi har inte varit i London ännu i år, men på jullovet blir det äntligen av. Min svägerska pushar på för att det är dags att boka in vad vi vill göra och på programmet står hittills skridskoåkning vid Tower of London, en promenad över (jag vet det låter galet) O2 arenan samt V&A museets utställning med Hollywood-kostymer. Så mycket mer behövs egentligen inte men jag vill även ta barnen på teater.


Teaterutbudet är helt fantastiskt (om nu någon trodde något annat?!). Vad sägs om Goodnight Mister Tom efter Michelle Magorians underbara bok eller Matilda the Musical efter Roald Dahl. Hur väljer man? Nu väntar jag på att höra vad övriga i sällskapet ska säga och därefter kolla biljetter. Och vill ingen annan vill gå så går jag själv faktiskt!



3 kommentarer:

  1. Det värker nästan i kroppen av avundsjuka nu.=) London i juletid är faktiskt underbart. Helt, helt, outstanding underbart. Hoppas ni har snö!!! Hade gärna sett både Gonatt Mr Tom och Matilda -the musical, faktistk. och då är jag itne en stor musikalvän normalt, men kan tänka mig att den boken verkligen gör sig till musik.

    SvaraRadera
  2. Roald Dahl som musikal verkar ju helt underbart!

    SvaraRadera
  3. Oj, vilket svårt val! Älskar både Magorian och Dahl. Du får väl se vad barnen tycker. Kul idé annars att gå ensam. När jag var i London med mamma -91 gick vi tillsammans på Les Miserables och sedan gick jag på Phantom of the Opera och mamma på Miss Saigon.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)