fredag 22 januari 2010

Sugen på biografier

Det är inte så ofta jag läser biografier, men just nu finns det tre stycken i pocket som jag gärna vill läsa och funderar på att beställa. Måste passa på att skicka in en bokbeställning innan jag åker till Sverige om knappt 2 v :)
  • Skynda att älska av Alex Schulman
  • Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva av Ann Heberlein
  • Ett annat liv av P O Enquist
För att motivera en stor bokbeställning måste jag dock skynda på läsningen av den ganska stora "att-läsa-hög" som jag redan har...

Om inte sonen blivit sjuk hade jag varit klar med lyssnandet på Is och vatten, vatten och is av Majgull Axelsson som jag lyssnar på när jag är ensam i bilen. Med honom sjuk är jag inte ensam i bilen någon gång. 7-åringen skjutsas av pappa på morgonen och sonen får följa med när jag hämtar henne på em. Bara sista CDn återstår. Och det är bra, mycket bra t o m!


5 kommentarer:

  1. Jag vill inte dö... har jag reserverat på bibblan och hoppas få hem snart:-) Är tre före mig i kön...

    SvaraRadera
  2. Kul - vi kanske lyckas läsa den samtidigt :)

    SvaraRadera
  3. Det är kul med biografier! Jag är sugen på att läsa Alex Schulmans bok efter hans smått fantastiska sommarprat från förra året.

    SvaraRadera
  4. fia: jag har hört att det var bra. skulle vara kul att lyssna på!

    SvaraRadera
  5. Jag shoppade böcker i Sverige förra veckan och köpte bla "Skynda att älska". Nja... Jag har kommit halvvägt och läser nog ut den ikväll. Den är fin - men sommarpratet slog boken med hästlängder, tycker jag.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)