lördag 18 oktober 2008

En ettas dagbok

I somras letade jag förgäves efter min gamla bok "En ettas dagbok" Gul och fin kommer jag väl ihåg den. Men den fanns inte att uppbåda. Istället lånade vi första boken om Mimmi "Ett monster i skåpet" på biblioteket. Den var en besvikelse och jag fick inte ens läsa ut den för dottern.

När vi lämnat Sverige fortsatte min mamma att leta - och skam den som ger sig - hon hittade en låda till med böcker och där fanns den. Viveka Lärn hette Sundvall då och boken var gul inte röd som på bilden jag hittade på Rabén & Sjögrens sidor. På bokus såg jag att den fanns i nyutgåva med ett helt annat, dock gult, omslag - men jag föredrar det gamla gula!
Idag har vi läst och skrattat. Den är hur kul som helst! Sen väntar en hel låda böcker jag beställde från bokus och som mamma och pappa hade med sig hit. Har knappt hunnit titta igenom dem, men där finns många godbitar till både mig och barnen.

Nu får hösten gärna komma med regn och mörker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)