onsdag 9 februari 2011

Hur mycket orkar man läsa?

På lördag bär det av till Dolomiterna för en veckas skidåkning. Jag har alltså det stora nöjet att fundera över vilka böcker som skall få följa med. Skidåkning på dagen och läsning på kvällen borde vara en perfekt kombination, men ambitionerna bör dock inte vara för högt satta med tanke på att jag förra året lyckades ta mig igenom en halv bok på en vecka... Alpluften tröttar verkligen ut en ;)

Egentligen hade jag tänkt fylla min Bebook med böcker och bara ta med den, men det får istället bli en kombination av e-böcker och hyllvärmare tror jag... Ska fundera en runda till innan jag slutgiltigt bestämmer mig...

4 kommentarer:

  1. Ja, du... det var en svår fråga... Bebooken är ju bra att ta med. Men satsa på att du inte hinner läsa så mycket när du väl är där... som sagt Alpluften tar på... du kan ju ta någon vanlig bok och skulle du hinna läsa mer så har du ju din Bebook!

    SvaraRadera
  2. Låter härligt med skidvecka! Jag reser alltid med stor packning (om så bara en dagsutflykt). Även om det betyder mer läsbart än vad som går åt. Man kan ju drabbas av förkylning eller dåligt väder och behöva förströelse. Hoppas du får en rolig och frisk resa, med härlig skidåkning = utan för mycket tid att läsa!!

    SvaraRadera
  3. Du kommer ju UPPLEVA.=) Umgås och äta gott och så där också. Jag läser ofta ganska lite när jag är iväg. Även om jag ändå alltid tror att jag ska läsa tio böcker i veckan och packar ner det samma.

    SvaraRadera
  4. Härligt med e-böcker, då gör det liksom inget om man har tagit för många med sig, för det blev inte tyngre i bagaget för det. Ha en trevlig vecka! Kram Kim

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)