måndag 24 januari 2011

Livet i Italien

I Italien har man just infört en ny helgdag. Den 17 Mars ska landet fira 150-års jubileum. Men bara i år. Nästa år är den 17 Mars vardag igen.  

Ser man på.

En ledig dag tackar vi såklart inte nej till. Dessutom får vi fira vi dubbelt eftersom även St. Patrick's Day infaller den 17 Mars.

"Livet i Italien" är en ny kategori här på bloggen där det kommer dyka upp lite inlägg från vår vardag i Italien. Sedan jag la ner min andra blogg Utlandsmamman saknar jag lite att skriva om vardagen här - men jag känner mig inte redo att starta en ny blogg ännu...

5 kommentarer:

  1. Hurra för nya kategorin! Jag har saknat din andra blogg!

    SvaraRadera
  2. "livet i Italien" får även en annan Camilla att hurra1

    SvaraRadera
  3. Camilla * 2: Kul att ni tycker det är en bra idé!

    SvaraRadera
  4. Jag som alltid sagt att jag aldrig tänker börja läsa bloggar har ändrat mig... :-) Satt och letade lite information om boken Stabat Mater, googlade på namnet och hamnade på din blogg och jag tror jag är fast! Jag älskar böcker och Italien så din blogg passar mig nog som handen i handsken! Ska bli kul att följa den!

    SvaraRadera
  5. Mimmi: Vad kul! Välkommen hit :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)