onsdag 23 december 2009

Ministermordet

Förra året upptäckte jag den danska deckarförfattaren Gretelise Holm och läste de tre böcker hon dittills gett ut med Karin Sommer som huvudkaraktär. Nyligen kom hennes fjärde, Ministermordet i pocket och jag har ägnat de två senaste kvällarna att läsa den.

Huvudpersonen Karin är journalist nära pensionsåldern och har förmågan att bli inblandad i både det ena och det andra. I denna boken har hon nästan gett upp jobbet och ser mest fram emot pensionärstillvaron, men dras allt längre in i händelserna kring mordet på integrationsministern.

Passande läsning för mörka, kalla kvällar i jultiden!

2 kommentarer:

  1. Jag har läst Paranoia och har för mig att jag gillade den:-) Deckare har ju en tendens att gå in i ena ögat och ut i det andra:-) Är lite sugen på att starta en bokblogg också, har blivit inspirerad av din!

    SvaraRadera
  2. Javisst, det är ju lite av deckarens syfte tycker jag - bra underhålling i det ögonblick man läser den.

    Ja, klart du ska starta en bokblogg - du skulle iaf få EN (=jag) läsare :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)