fredag 4 december 2009

Utvalt

Nu har jag har valt ut en en blandning böcker att ta med i helgen (5 dagar i Dublin). Det blir:
  • Den som älskar något annat av Karin Fossum
  • Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson
  • This book will save your life av A.M. Holmes
Minst två hoppas jag hinna med. Vi flyger via Tyskland så det blir mycket flygtid. Med numera "stora" barn hoppas jag kunna utnyttja den till att läsa. Vi tar givetvis med läsning (7-åringen läser ju själv iaf) och annat till dem så de håller sig underhållna!

Jag har inte bestämt vilken jag ska börja med. Sambon gillade verkligen A.M Holmes. Den ingick i bokpåsen vi fick av hans syrra i London i somras. Hon jobbar i bokbranschen och förser sina läsande släktingar med god litteratur :)

Linda Olssons bok är en annan jag velat läsa länge. Jag hittade jag Sonat till Miriam i en bokhylla på ett hotell på Sardinien i somras och den boken tyckte jag mycket om (fast jag blev väldigt förvånad när jag en bit in i boken förstod att huvudpersonen var en man och var tvungen att ställa om min föreställning om honom).

Fossums bok har jag däremot inga förväntningar alls på. Deckarälskare som jag är har jag läst många av hennes böcker. Några har varit urbra, andra har jag blivit besviken på. Den som älskar något annat är ganska tunn och går nog fort att läsa.

Sen får jag se om det blir några nya böcker på plats. Fast främst tänkte jag att det är barnen som behöver påfyllning av engelska böcker. Vi beställer relativt ofta böcker från Amazon men med barnböcker är det nästan omöjligt att veta vad man får när man inte kan bläddra i böckerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)