måndag 21 december 2009

Läsmisstag

Det kanske är fel att kalla det för misstag, men i höst har jag varit ovanligt disträ och tankspridd och det har nu hänt mig 2 gånger att jag börjat läsa en bok som jag redan läst (och inte direkt känner för att läsa om heller...).

Först var det När man skjuter arbetare av Kerstin Thorvall som jag trodde jag velat läsa i flera år. Efter några sidor förstod jag att jag redan läst den - för flera år sedan. I mitt huvud kopplade jag den berättelsen någon annan författare. Den är väldigt bra och finns nu utgiven av En bok för alla för en billig peng så jag kan verkligen rekomendera den som inte redan läst den att göra det :)

Den andra boken som jag redan läst är Den som älskar något annat av Karin Fossum som jag tänkte börja läsa igår. Redan på första sidan visste jag att jag läst den. Jag kommer inte ihåg vad jag tyckte om den direkt, men att den tar upp ett skrämmande ämne (pedofili) och är ganska otäck.

2 kommentarer:

  1. Det händer mej hela tiden. Jag har dåligt minne och jag blandar ihop böcker, ingen bra kombination. ;)

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det inte bara är jag :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)