torsdag 2 juni 2011

Forflyttningen

Som genom seg sirap tillsammans med hundratusentals andra norditalienare har vi forflyttas oss till kusten i Ligurien. Liksom i Sverige ar det langhelg, men inte for att man firar Kristi Himmelfard utan for att den 2 juni ar Festa della Repubblica och morgondagen ar klamdag och barnen lediga fran skolan.

Hade jag kunnat koppla upp mig pa min egen dator hade jag kanske visat en bil av hur vi kommer tillbringa de narmsta dagarna, men jag kommer inte riktigt overrens med den jag sitter vid just nu. Kanske gar det battre imorgon?

Sjavklart ligger det ett antal bòcker i packningen. Rory and Ita av Roddy Doyle, nyutkomna Viskleken av Arne Dahl och en Italo Calvino (som kommer fran San Remo bara nagre mil fran dar vi befinner oss) pa italienska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)