måndag 20 september 2010

Men vad läser jag då?

Det är tomt med recensioner här just nu. Läser gör jag för fullt, men det går sakta med skönlitteraturen. Jag har nyligen börjat med en Hellström Roslund deckare som jag glömt namnet på, men den utspelar sig i Stockholms kloaksystem. Dessutom har jag åter börjat lyssna på ljudböcker och när jag pysslar här hemma (ja, lagar mat och styker - om man kan kalla det för pyssel...) håller på att ta mig igenom Hundraåringen som klev ut... Den lämpar sig mycket bra för lyssning, fast den är lååång känns det som.

Annars har jag läst en massa magasin som jag hade med från Sverige. Yourlife överraskade mig verkligen med intressanta artiklar och mycket bokrelaterat innehåll.
Dessutom har Mia Skäringer nu börjat blogga på deras hemsida vilket ger tidningen extra stjärnor av mig! Språktidningen är en gammal favorit som alltid är läsvärd. Jag hade även fått ett gratisnummer av Camino som lyfter fram och tillgängliggör miljöfrågorna. Jag vet inte om detta nummer var extra modeinriktat, men det känns kanske inte som det men angelägna miljöfrågan för mig...

Sen läser jag en hel massa kurslitteratur. Om jag räknat rätt har jag Jag har varit duktig och läst en hel del av skönlitteraturen under sommaren, men jag lovar att det räcker till ändå! Närmsta dagarna måste jag dessutom välja en skönlitterär bok att skriva c-uppsats om. Ojoj - det är verkligen inte så lätt... Det heter dessutom inte längre c-uppsats. På engelskan säger de Bachelor-thesis, men vad kallas uppsatsen egentligen för nu för tiden?

2 kommentarer:

  1. Åh, Språktidningen...

    SvaraRadera
  2. ja hjälp, jag måste också välja ämne till c-uppsats (?) alldeles för snart! och läser för tillfället en himla massa kurslitt!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)