fredag 7 februari 2014

Dagens

Idag läser jag: Vägen mot Bålberget av Thérese Söderlind som hittills i min läsning visat sig vara en fängslande roman på två tidsplan, 1975 och under häxprocesserna 1674. Jag blev överraskad av hur tjock boken är och jag hoppas hitta tillfällen till sträckläsning i helgen.

Idag lyssnar jag på: Radio. Jag har, ve och fasa, ingen ljudbok på gång just nu och lyssnar på radion i bilen efter att ha lyssnat på Herman Lindqvist berättande om Ostindienfararna tidigare i veckan. Den var dock bara två timmar lång och tog slut i ett huj. Funderar på om jag ska lyssna om något jag hört tidigare eller om jag kanske ska ladda ner lite intressanta radioprogram från Sveriges Radios arkiv. Tänkte vänta på bokrean och se om se om jag hittar några bra erbjudanden på mp3-nedladdningar innan jag köper något nytt.

Idag tittar jag på: OS-invigningen? Nej, invigningen är det mest ointressanta med OS om man frågar mig. Vi har en tradition att titta på tyska krimis på ZDF på fredagkvällarna så det blir det även ikväll trots att jag inte har sällskap i tv-soffan denna veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)