fredag 18 mars 2011

Virtuell shopping

Jag har många gånger sneglat på Annikas bokbloggsjerka och varit sugen på att hoppa på, men det har av den ena eller andra anledningen inte blivit av. Men nu tänkte jag att det var dags. Veckans generösa frågeställning kittlar fantasin.

Om jag gav dig 1000 kr och skickade in dig i en bokhandel, vad skulle finnas i din korg när du slutligen skulle söka dig till kassan?

Jag var på väg att i veckan beställa de tre första  av Giorgio Falettis deckare på italienska. De låg i min varukorg till ett erbjudande att köpa 3 för priset av 2. Fast jag blev avskräckt av att de alla var på ca 600 sidor. Ett köp som förpliktigar med andra ord! Men med en tusing på fickan så skulle de få följa med hem :)

Jag skulle definitivt köpa Magnus Dahlströms Spådom. Sedan jag läste Hem på 90-talet har jag väntat och längtat efter en ny roman.

En annan författare jag är nyfiken på och har svårt att bärga mig att få läsa tills jag kommer till Sverige är Liv Strömquist. Jag skulle lägga Prins Charles känsla i min varukorg för att sedan avgöra om det är värt att köpa fler av hennes seriealbum. 

Om det blir några pengar kvar så köper jag Paolo Robertos stora italienska kokbok. Jag var imponerad av Mina fastrars mat då att han inte krusar och försöker försvenska den italienska maten. 

3 kommentarer:

  1. Älskar att köpa kokböcker, men använder dem allt för sällan. Italiensk mat är gott och kul att laga.

    SvaraRadera
  2. Av Strömquists album är nog "100% fett" min favorit, sedan "Einsteins fru" och sist "Prins Charles känsla".

    SvaraRadera
  3. Italienska deckartips går jag igång på. Tackar så mycket :-)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)