onsdag 25 februari 2015

Att hålla oss sysselsatta

Om en liten stund ska jag och min dotter till sjukhuset. Hon ska operera foten och vi ska ligga inne till imorgon. Det blir första erfarenheten av italienska sjukhus (utöver vanliga läkarbesök) och vi vet inte vad vi ska förvänta oss. Lite nervöst är det såklart, och många är frågetecknen kring hur det kommer att fungera rent praktiskt. Vi har iaf laddat med en hel hög med böcker för att hålla oss sysselsatta för mycket väntan blir det helt säkert.

Hon, som säkert ändå kommer vara för trött för att läsa har ändå packat:
Stargirl av Jerry Spinelli - Amerikansk High School roman som jag själv tänkt läsa.
Catching fire av Suzanne Collins - Jag har länge hållit emot och hävdat att hon är för liten att läsa Hungerspelen, men har gett upp till slut...
Il re Cobra di Kathmandou av P.B. Kerr- Bok 2 i serien Children of the Lamp vars första del hon älskar och har läst minst 10 gånger. Engelsk fantasy serie som inte finns på svenska, och vars första del hon fått i present på italienska - så nu fortsätter hon läsa den italienska översättningen.

Jag tänkte först och främst läsa ut The Paying Guests av Sarah Waters och har även tagit med mig Marcovaldo av Italo Calvino (på ialienska) som jag haft i min att läsa hög i ett par år nu. Dessutom gick jag in på dito.se 's bokrea och köpte ljudboken Dora Bruder av Modiano som jag ska ladda ner i mobilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)