fredag 20 februari 2015

Ups, fredag igen!

Hjälp vad veckan rusade förbi. Barnen hade ett par dagar ledigt i början av veckan och vi passade på att se mer film, bokbaserad igen, nämligen Boktjuven. Den hade varit riktigt bra om de inte envisats med att prata engelska med tysk brytning. Vad är poängen med det? Fruktansvärt störande filmen igenom. Synd på en bra historia. Jag har inte läst boken men min dotter älskade den. Filmen med - fast filmen var mycket sorgligare enligt henne. En riktig snyftare.

Jag läser Sarah Waters The Paying Guests, en tegelsten som heter duga, som nog tar ett tag att bli klar med. Det borde dock inte ha hindrat mig från att skriva om någon av alla andra böcker jag läst hittills iår, men vi är (äntligen) i slutfasen av vår renovering och hoppas snart flytta in i vårt nya hus och när jag slår mig ner framför datorn på kvällen så har jag inte alltid huvudet med mig.




3 kommentarer:

  1. Varken läst boken eller sett filmen men jag har varit på väg några gånger, finns på listan:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Isabel försöker övertyga mig om att läsa boken också, får se om hon lyckas!

      Radera
  2. Jag tyckte väldigt mycket om både bok och film men undrar också över tyskan. Det blir lite Allå allå, emliga armén över det. Antingen spelar man in på tyska eller också struntar man i det helt och tar engelska om det är en amerikansk film! Så spännande med nya huset! Lycka till med flytten!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)