torsdag 24 juli 2014

Del 2 på BarLume

Under strandsemestern hann jag även läsa den andra boken i Marco Malvaldis serie om barägaren Massimo och de fyra äldre herrarna på BarLume i det påhittade kustsamhället Pianeta i närheten av Pisa i Toscana.

Il gioco delle tre carte, bok två i serien om BarLume skiljer sig ganska mycket från första delen La briscola in cinque, t ex tar det över 50 sidor innan det begås ett brott i bok två medan första boken startar med att Massimo hittar ett lik i en container. Första boken var visst rolig, medan bok två får mig att skratta högt flera gånger och jag tittar mig generat om på stranden för att se om någon upptäckt mig. Som deckare föredrar jag dock första boken då andra bokens intrig utspelar sig på en internationell konferens och motivet till brottet är minst sagt omständligt. Mycket underhållande semesterläsning!

1 kommentar:

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)