onsdag 25 juni 2014

Hennes iskalla ögon

Jag har numera svårt att hänga med i myllret av deckarserier som finns. Klarar visst inte ens att hålla reda på vad jag läst och vilka serier jag faktiskt gillar... När jag såg att Carin Gerhardsson kommit ut med en ny deckare (Tjockare än vatten) drog jag mig dock till minnes att hon ju finns på min gillar-lista och att det fanns ett litet frågetecken kring huruvida jag läst hennes förra bok Hennes iskalla ögon eller inte.

När jag lånade boken förstod jag direkt att jag inte hade läst den, så det var en kul överraskning! Boken är bra och spännande intill slutet. Intrigen kanske är lite långsökt, men hon väver ihop det otroligt bra på slutet och jag sväljer det med hull och hår. För ovanlighetens skull gillar jag även sidospåren med polisernas privatlivsbekymmer i Carin Gerhardsens böcker. Kanske för att de är väl balanserade och inte inkräktar på huvudintrigen i boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)