onsdag 12 mars 2014

The Outcast Dead av Elly Griffiths

Min fjärde titel i läsutmaningen läsmaraton 2014 är The Outcast Dead av Elly Griffiths. Hos Bokmoster kan man se vilka fler som deltar och hur det går för de olika deltagarna.

Elly Griffiths deckarserie med arkeologen Ruth Galloway är min absoluta deckarfavvoserie just nu och visst kan jag tycka att det är jobbigt att läsa om när barn är inblandade men jag tycker ändå att The Outcast Dead är en av de bästa hittills. Säker har det till viss del att göra med att det är lite mindre "flum" i denna än i flera av de andra böckerna. Lite mindre inflytande från druider, häxor och solens position över det engelska kustlandskapet. Dessa inslag har visst sin charm, men i lagom avvägd mängd.

Njutning från första till sista sida. En bok som jag inte ville lägga ifrån sig, men som jag samtidigt önskade aldrig skulle ta slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)