lördag 12 september 2009

Vara eller icke vara?

När jag gick in på DN för att leta efter ett inlägg om Apples nya läsplatta så gick jag förstås direkt in på DN bok. Vad annars? Men artikeln om framtidens bok och läsning hittade jag efter lite letande på ekonomisidorna istället... Hrm

Egentligen funderade på var om jag skulle kunna tänka mig att byta ut böckerna i bokhyllam mot en läsplatta. Och mitt svar blir JA - bara den var tillräckligt bra! Tänk att ha alla sina böcker på ett ställe, att lätt kunna slå upp och markera, även anteckna direkt i boken. Fast det främsta argumentet är att slippa bekymret med var man ska göra av alla sina böcker. Jag är aldrig lyckligare än när jag kan "dumpa" lite böcker på någon annan (fråga min kusin som blev påpackad en påse med 15-20 deckare i somras), eller sälja dem som jag gjorde med stor framgång på kurslitteratur.se i somras.

Min sambo tillhör däremot dem som gärna samlar böcker och trots mitt tjat vägrar göra sig av med en enda redan läst bok.

Hur tänker du?

2 kommentarer:

  1. Ett bra tips är ju att ha en liten anteckningsbok och skriva upp alla böcker man läst, tillsammans med en liten resumé. På så vis har jag blivit lite mer klar över att man inte behöver behålla alla böcker! Men de är ju väldigt fina där de står i sin bokhylla... Och jag tycker det är roligt att få vara lite "bibliotek" till mina vänner...
    /Från kusinen som fick alla böcker...

    SvaraRadera
  2. Ja, man kan ju gå tillbaka till sin lisa, man behöver inte ha dem stående på hyllan (eller nerladdade på en läsplata heller för den delen) - så är det ju, och så gör faktiskt jag med. Fast i Excel :)

    Hoppas du hittar något du gillar i högen!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)