fredag 23 oktober 2009

Il Quartiere

I höst läser jag ju även en litterturkurs på Italienska och i veckan har jag läst ut Il Quartiere av Vasco Pratolino.

Det är en mycket känd bok och författare här i Italien. Den handlar om ett gäng ungdomar under mellankrigstiden i Florens och deras steg in i vuxenvärlden. Boken är bra, handlingen står aldrig stilla. Det är många karaktärer att hålla reda på så det blir lite rörigt ibland. Men korta kapitel och att boken inte är så lång gör att det inte alls är en omöjligt uppgift att läsa den aven om man inte är så van vid att läsa på italienska - förutsatt att man kan lite italienska såklart :)

Det går för närvarande ganska trögt med min "nöjesläsning" - jag har helt enkelt inte tid. Sakta men säkert håller jag på att ta mig igenom Men inte när det gäller min dotter av Jan Guillou, men jag får återkomma till den när jag läst klart. Förhoppningsvis i början av nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)