fredag 9 oktober 2009

En nobelprisvinnare

Nej, det enda jag visste om Herta Müller innan det tillkännagavs att hon fått priset var det jag läst i DN.se senaste tiden.
Vid lunchtid igår hade jag ingen internetuppkoppling så jag ringde till sambon som fick slå upp det på nätet medan vi pratade i telefon. "Herta Müller", sa han först lite frågande men sen kom det: "jo vänta, jag läste en artikel av henne i Die Zeit..."
Jaha, undrar jag då. Hur 17 kommer man ihåg författare till alla artiklar man läser!?! Inte jag. Men så läser jag kanske inte de tidningar/ tidskrifter som han läser heller...
På aftonbladet kan man ladda ner ett kapitel av Herta Müllers "Kungen bugar och dödar". Det har jag gjort, däremot har jag inte läst den ännu för jag förbereder mig för ett engelska seminarium jag ska vara med på om ett par timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)