lördag 18 juli 2015

Semesterhorror


Barnens tre månader långa sommarlov började med en Sverigeresa, som kanske slog rekord i kyla kalla dagar. Vi var som vanligt flitiga besökare på biblioteket, men jag hade jag tagit med mig Stalker som jag lånat av en kompis i Italien och sedan hittade jag Lejontämjaren hemma hos mina föräldrar, så det blev inga bibliotekslån alls för mig. Mycket obehaglig läsning, båda böckerna...


Och nu måste det bli ett slut på denna sortens böcker för min del, jag tycker nästan det är obehagligt att gå och lägga mig på kvällen när jag vet att det är en obehaglig historia som väntar. Jag upplever att morden generellt bara blir värre och värre och att brotten främst drabbar de allra oskyldigaste, i många fall även barn, i många deckarserier - för att roa mig räcker det med ett litet brott som löses i bästa pusseldeckarstil. Problemet är att deckarna är så lättillgängliga, det är de som finns att låna på e-biblioteket och att lyssna på via lyssnartjänsterna i telefonen (jag har Mofibo) så om jag inte har något annat för händerna så faller jag dit gång på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)