måndag 24 juni 2013

Till stranden


Denna veckan förbereder vi oss för nästkommande två då vi helt enligt senaste fem årens tradition kommer befinna oss vid adriatiska havet. Då läser alla mycket och till barnen har jag köpt vad jag tror de uppskattar mest. 8-åringen får en hög Kalle Anka. En bokhandel här säljer begagnade i 10-pack för ca 30 kr och det blir helt perfekt till honom. 10-åringen hade önskat Cathy Cassidys serie The Chocolate Box Girls.

Att det blir italienska/ engelska till semestern var mest en slump. Barnen är kvar i Sverige och jag ska åka och hämta dem snart, där väljer de böcker från min gamla bokhylla, biblioteket samt lån av kompisar så det har varit svenska för hela slanten.

Jag har fortfarande inte bestämt mig vad jag ska läsa, men det blir ett par lån till läsplattan + något på italienska som jag har varit så dålig på att läsa i år. Får återkomma i slutet av veckan med mina val!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)