måndag 10 oktober 2011

Ohjälpligt sist ut

... är jag med att överhuvudtaget kommentera årets nobelpristagare. Livet kom nämligen emellan och vi har varit i Dublin den senaste tiden. Jag har inte läst Tranströmer men känner mig givetvis stolt över att en svensk fått priset.

Den notis vi läste i någon engelskspråkig tidning vars namn jag inte noterade var minst sagt ljum och sa i korthet något i stil med att de tidigare svenska pristagarna inte lämnat några större avtryck i litteraturhistorien och därmed lät väl inte heller Tranströmer som någon favorit hos just dem.

Nu tar både vardag och en massa födelsedagsbestyr över här, men innan prisutdelningen skall jag väl ha hunnit läsa några lite mer positiva reflektioner över årets pristagare!

2 kommentarer:

  1. Usch det var ju trist med ett sånt omdöme. Det förtar ju lite av glädjen med en svensk pristagare om inte andra länder också tycker det var ett bra val.

    SvaraRadera
  2. Klok som en bok: Någon gång skall det väl vara dags att bevisa att tesen inte stämmer :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)