tisdag 24 april 2012

LeWitt och Bouroullec



Centre Pompidou - Metz pågick två utställningar. Jag och alla barnen gillade verkligen alla grafiskt tilltalande väggmålningar i utställningen av Sol LeWitt, medan några av de andra vuxna fnös och menade att det inte hade med kont att göra. Jag vet inte - ett otroligt tidskrävande precisionsarbete, målat på plats för att målas över inför nästa utställning imponerade på mig iaf!

Den andra utställningen som pågick var av de franska bröderna och tillika designerna Ronan & Erwin Bouroullec. Jag som gillar lekfull och modern design uppskattade utställningen mycket och skrattade gott åt stolen Osso collection vars beståndsdelar syns på bilden.

Osso på italienska betyder ben (skelett).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)