torsdag 11 september 2014

Höst i antågande

Cleggan, Irland Augusti 2014

Det har varit en lång vacker sommar, men jag vet inte hur många gånger jag packat upp och packat ner i våra resväskor, vilket har gjort det svårt att koppla av ordentligt. Vi har besökt många platser och kanske bjuder jag på en och annan tillbakablick här på bloggen framöver (om jag bara får lite ordning på mina bilder först) Sedan 10 dagar har vi dock landat på hemmaplan och förberett inför höstens skolstart - fr o m idag har båda barnen äntligen börjat på sina respektive skolor!

Om bara en månad är almanackan redan fullproppad med nya aktiviteter så jag tänkte passa på i det relativa lugnet just nu att sätta fart på symaskinerna igen. En och annan bok ska jag väl hinna också. Ljudböcker passar ju bra när man syr! På nattduksbordet ligger Singoalla och blir nog utläst inom kort - därefter vet jag inte vad som väntar!? Jag har följt utgivningen dåligt och kanske finns det några trevliga överraskningar som väcker läslustan till liv när jag börjar titta runt på bokbloggar igen!










2 kommentarer:

  1. Mina börjar på scuola materna på måndag... Skräckblandad förtjusning....
    Läser Olive comprese just nu av Andrea Viteli

    SvaraRadera
  2. Jag funderar faktiskt på om det inte ska bli italienskt även för mig härnäst,men man vet aldrig riktigt förrän pågående bok är utläst ;)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du lämnar en kommentar. Tack :)